Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen (FAQ) Zoek & Boek
Per november 2024 is er als pilot een nieuwe accommodatiemodule ‘Zoek & Boek’ geïntegreerd op Zeeland.com. Deze module vervangt de oude module. Op deze pagina vind je antwoorden op veel gestelde vragen voor jou als ondernemer.
Algemene vragen
Waarom is er een nieuwe accommodatiemodule?
Door de gewenste actualisatieslag en de koppeling met Localbooker worden geïnspireerde bezoekers van Zeeland.com, die nieuwsgierig zijn naar boekbaar aanbod en hun verblijf in Zeeland willen vastleggen, beter voorzien in hun behoefte. Tegelijkertijd wordt het aanbod van ondernemers beter vindbaar en kan er rechtstreeks geboekt worden. Het gaat om een pilot van één jaar. In dit jaar worden experimenten gedraaid, zoals het bijdragen aan het spreiden van bezoekers in tijd en plaats.
De boekingsovereenkomst vindt plaats tussen ondernemers en de consument. Zeeland.com (en Localbooker) zorgen slechts voor de koppeling waarmee de boeking kan worden gerealiseerd.
Er verandert niets aan de positionering van Zeeland.com. Dit blijft een inspiratieplatform voor iedereen met interesse in wonen, werken, studeren en recreëren in Zeeland.
Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe accommodatiemodule?
De oude accommodatiemodule gaf de bezoekers inzicht in het aanbod aan accommodaties, zonder informatie te geven over beschikbaarheid en het kunnen plaatsen van een boeking. De nieuwe module, Local Booker, is het wél mogelijk om op beschikbaarheid te zoek en te boeken. Bezoekers kunnen bovendien zoeken op meer criteria dan in de vorige module. Hebben zij eenmaal een passende accommodatie gevonden, dan kunnen zij, via de pagina op Zeeland.com, direct boeken bij de ondernemer. De overeenkomst wordt aangegaan tussen de bezoeker/gast en de ondernemer/accommodatie.
Tevens was de vorige module kosteloos voor accommodatiehouders. Bij de nieuwe module betaal je als ondernemer 10% per gerealiseerde boeking aan Provincie Zeeland/ de Merkorganisatie Zeeland. De verwachting is dat hiermee de kosten voor de dienst kunnen worden gedekt. Het gaat om een pilot van één jaar.
Hoe lang duurt de pilot?
De pilot wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden. Na de periode van 12 maanden wordt bepaald of de pilot verlengd wordt.
Waar wordt tijdens de pilot naar gekeken?
Tijdens de pilot zal worden gemonitord hoe bezoekers en ondernemers op Local Booker reageren en zullen experimenten worden gedraaid vanuit de doelstelling ‘meer spreiding in tijd en plaats’.
Vermelding op Zeeland.com
Kan ik als ondernemer verblijfsrecreatie mijn accommodatie(s) ook op Zeeland.com zetten?
Ja, dat kan. Iedere ondernemer verblijfsrecreatie kan zijn accommodatie(s) op Zeeland.com plaatsen, uitgaande van minimale kwaliteitseisen. Gedurende de pilot betalen ondernemers 10% per gerealiseerde boeking. De verwachting is dat hiermee de kosten voor de dienst kunnen worden gedekt. Er wordt geen starttarief in rekening gebracht.
Hoe kan ik als ondernemer verblijfsrecreatie mijn accommodatie(s) op Zeeland.com zetten?
Indien je jouw accommodatie(s) op Zeeland.com wilt zetten, kun je je via het Zeeuwse boekingsplatform Allyourz aanmelden als partner. Zij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
Éen of meerdere accommodaties van mij worden gratis getoond via het ODP. Wat gebeurt er nu met deze pagina(‘s)?
Als je momenteel je accommodatie(s) via het ODP toont op Zeeland.com, en je hebt óók je accommodatie(s) via Allyourz aangeboden, dan hoef je niks te doen. Jouw accommodatie(s) is/ zijn dan namelijk automatisch ook zichtbaar op Zeeland.com. Heb je jouw accommodatie(s) nog niet aangeboden via Allyourz, maar wil je wel zichtbaar blijven op Zeeland.com? Dan kun je je via het boekingsplatform Allyourz aanmelden als partner. Hier zijn wel kosten aan verbonden, per gerealiseerde boeking. Onderneem je geen actie, dan is/ zijn jouw accommodatie(s) niet langer zichtbaar via Zeeland.com.
Kosten
Moet ik betalen om mijn accommodatie op Zeeland.com te vermelden?
Er wordt geen starttarief in rekening gebracht. Je betaalt als ondernemer 10% commissie per gerealiseerde boeking aan Provincie Zeeland/ de Merkorganisatie Zeeland. De commissie wordt berekend over het totaalbedrag, exclusief toeristenbelasting en een eventuele waarborgsom. De verwachting is dat hiermee de kosten voor de dienst kunnen worden gedekt.
Meertaligheid
Welke talen worden ondersteund door de boekingsmodule?
De boekingsmodule wordt ondersteund in het Nederlands, Duits en Engels.
Technische vragen
Bij wie kan ik terecht met vragen over ondersteuning en technische vragen?
Bij vragen over ondersteuning en technische vragen kun je terecht bij het Zeeuwse boekingsplatform Allyourz. Zij zullen je verder helpen. Zeeland.com faciliteert slechts de accommodatiemodule, maar speelt verder geen rol in de ondersteuning tussen ondernemer, bezoekers en de accommodatiemodule.
Overige vragen
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op met Allyourz. Zij zullen je verder helpen.